صفحه اصلی > اخبار : محرومیت‌زدایی؛ گذشته، حال و آینده

محرومیت‌زدایی؛ گذشته، حال و آینده

دبیر نخستین رویداد ملی همه باهم گفت: رویداد ملی همه باهم مقدمه‌ای برای شورای عالی جهاد سازندگی در گام دوم است که مشخص شود در حوزه محرومیت‌زدایی در چه نقطه‌ای پیش از انقلاب قرار داشتیم و در حال حاضر در چه نقطه‌ای قرارگرفته‌ایم و در آینده نیز با توجه به برنامه‌ها در چه نقطه‌ای قرار خواهیم گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای عالی جهاد سازندگی، نشست خبری شورای عالی جهاد سازندگی، امور عشایری و توسعه روستایی ظهر امروز دوشنبه ۱۰ مرداد برگزار شد.

در این نشست مجتبی طالبی دبیر نخستین رویداد ملی همه باهم – از جهاد سازندگی تا جهاد پیشرفت و عدالت در تشریح برگزاری این رویداد، گفت: در این رویداد تلاش داریم به سه سؤال تاریخی پاسخ دهیم.

وی افزود: این رویداد مقدمه‌ای برای شورای عالی جهاد سازندگی در گام دوم است که مشخص شود در حوزه محرومیت‌زدایی در چه نقطه‌ای پیش از انقلاب قرار داشتیم و در حال حاضر در چه نقطه‌ای قرارگرفته‌ایم و در آینده نیز با توجه به برنامه‌ها در چه نقطه‌ای قرار خواهیم گرفت. بی‌تردید در این عرصه ما نیازمند هم‌افزایی ملی هستیم تا از ظرفیت‌های مردمی و دولت در حوزه محرومیت‌زدایی بهره بگیریم و پاسخگوی مردم باشیم.

طالبی خاطرنشان کرد: در این رویداد مدل ترکیبی در قالب نمایشگاه حداقل ۷۰ سال گذشته را به همراه چشم‌انداز آینده نمایش خواهد داد. این کار برای اولین بار در قالب مدل حل مسئله اجرایی شده است و موضوع احیای شورای عالی جهاد سازندگی نیز در این رویداد موردتوجه ویژه قرارگرفته است.

وی یادآور شد: بی‌تردید در کشور نیاز داریم جایی برای نمایش تحقق وعده‌های داده‌شده و نتیجه اقدامات انجام‌شده به‌عنوان دستاوردها و کارهای جامعه به مردم و ولی جامعه وجود داشته باشد تا گزارش دهی محقق شود. در این رویداد پرونده دولت مستقر هم در حوزه محرومیت‌زدایی به نمایش گذاشته‌شده و به میزان عملکرد حدود یک‌ساله خود پاسخگو بوده، ما به دنبال جایزه ملی پیشرفت و عدالت هستیم تا پیشران‌های توسعه ارزیابی شوند و این جایزه را دریافت کنند. این رویداد و نمایشگاه بر روی پلتفرمی به‌صورت آنلاین در دسترس قرار خواهد گرفت.

سایر

هدف گذاری افزایش نرخ باروری به ۲٫۵ در سال ۱۴۰۶ در طرح فتحان

مسئول کمیته مردمی خانواده و جمعیت دبیرخانه شورای عالی جهاد سازندگی گفت: طرح فتحان توسط این کمیته و با همکاری وزارت کشور برای حل مسائل…

۸ تیر ۱۴۰۳

پروژه های پیشران منطقه ای

🔻مراسم رونمایی و امضای تفاهمنامه ۱۰ پروژه پیشران منطقه ای با محوریت توسعه مشارکتی زنجیره های ارزش راهبردی پهنه های ۱۰ گانه دبیر خانه شورای…

۸ تیر ۱۴۰۳

آیین نامه حمایت از گروه های مردمی اشتغال آفرین ابلاغ شد

به گزارش دبیرخانه شورای عالی جهاد سازندگی محمدامین میرچی، دبیر کمیته تولید و اشتغال با اشاره به تصویب و ابلاغ آیین نامه حمایت از گروه…

۳ تیر ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید