صفحه اصلی > اخبار و اقتصادی و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی : ایجاد ۱۵۰ طرح اشتغال‌زایی با همکاری معاونت اموز زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در قالب طرح شمسا

ایجاد ۱۵۰ طرح اشتغال‌زایی با همکاری معاونت اموز زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در قالب طرح شمسا

مدیر تحقیق و توسعه و نظارت بنیاد برکت گفت: در قالب قرارداد بنیاد برکت با معاونت امور زنان وخانواده ریاست‌جمهوری، تاکنون حدود150 طرح اشتغال‌زایی برای بانوان سرپرست خانوار و کارآفرین ایجاد شده است.

به گزارش دبیرخانه شورای عالی جهاد سازندگی، سیدمحسن کالوندی مدیر تحقیق و توسعه و نظارت بنیاد برکت با بیان اینکه طی دو سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد برکت در قالب طرح شمسا با معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده منعقد شده است گفت: در قالب این تفاهم‌نامه ادارات کل امور زنان و خانواده استانداری در استان‌ها مبلغی را در قالب تسهیلات به بانوان سرپرست خانوار و یا کارآفرین پرداخت می‌کردند که بنیاد برکت هم در قالب طرح شمسا چند برابر این تسهیلات به این بانوان کارآفرین در راستای اشتغال‌زایی اعطا می‌کرد.

کالوندی گفت: معاونت امور زنان وخانواده ریاست‌جمهوری تاکنون با بنیاد برکت مشترکا طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور اجرا کرده‌اند. این طرح‌ها با اولویت اشتغال برای زنان سرپرست خانوار قراردادهای را منعقد کرده و بنیاد برکت هم سه برابر آورده‌ی معاونت امور بانوان و خانواده ریاست‌جمهوری مورد حمایت قرارداده است.

وی گفت: این اقدام با هدف مردمی‌سازی اشتغال با کمک خیرین حقیقی و حقوقی در مناطق محروم و کم برخودار برای بانوان سرپرست خانواده، بدسرپرست و کارآفرین صورت گرفته است.

کالوندی افزود: سال گذشته با استان‌های قم، یزد، خراسان رضوی و امسال هم با استان‌های سمنان، کرمان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، ایلام و همدان منعقد شده است.

وی با بیان اینکه طی تفاهم بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در قالب طرح شمسا برای بانوان کارآفرین به ویژه با اولویت زنان سرپرست خانوار طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور منعقد شده است افزود: تاکنون از طریق این میزان تسهیلات ۱۵۰ طرح اجتماع‌محور اشتغال‌زایی در این استان‌ها توسط بانوان کارآفرین ایجاد شده است.

مدیر تحقیق و توسعه و نظارت بنیاد برکت اظهار کرد: معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری به شدت پیگیر ایجاد اشتغال به ویژه برای بانوان سرپرست خانوار و کارآفرینان است و بنیاد برکت در راستای قدردانی از زحمات و حمایت‌های این معاونت در حوزه حمایت از بانوان کارآفرین سرپرست خانوار به خانم خزعلی معاون امور زنان و خانواده، تندیس نشان عالی برکت را اهدا کرد.

سایر

پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی و اعلام عزای عمومی در پی درگذشت شهادت‌گونه رئیس‌جمهور و همراهان گرامی ایشان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین سیّدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی،…

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

خادم ملت ایران در مسیر خدمت به شهادت رسید

رئیس جمهور که دیروز به منظور افتتاح دو طرح عمرانی به استان آذربایجان شرقی عزیمت کرده بود، در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز…

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دانش آموزان و معلمان استان، همیار دهیار می‌شوند

به گزارش دبیرخانه شورای عالی جهاد سازندگی، دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان طی فراخوانی از دانش آموزان…

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید