صفحه اصلی > اخبار و سازمان بسیج مستضعفان : احداث مجتمع‌های آبرسانی در سه هزار روستای کشور به اتمام رسید
مسئول سازمان بسیج سازندگی:

احداث مجتمع‌های آبرسانی در سه هزار روستای کشور به اتمام رسید

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: احداث مجتمع‌های آبرسانی در ۹ هزار و ۶۰۰ روستای سراسر کشور از سال گذشته آغاز شد و تاکنون در سه هزار روستا به اتمام رسیده است.

به گزارش دبیرخانه شورای عالی جهاد سازندگی، سدار محمد زهرایی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح مجتمع آبرسانی روستای چرمه – نوده شهرستان سرایان به نمایندگی از ۴۹ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی بسیج سازندگی سپاه استان افزود: بسیج سازندگی با همکاری فرماندهان سپاه و مدیران عامل آبفای استان‌ها نسبت به اجرای این پروژه‌ها اقدام کرده که از تفاهم نامه‌های دولت سیزدهم با سازمان بسیج مستضعفین است.

وی بیان کرد: طی مرحله اول که در حال انجام است از سال گذشته تاکنون بیش از سه هزار روستا به اتمام رسیده و مرحله دوم قرارداد نیز در حال انعقاد است که بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ روستای کشور را در بر می‌گیرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی گفت: امیدواریم همان گونه که به مردم قول دادیم طی چهار سال آینده این اقدام فاخر و پایدار با همکاری متقابل مدیریت آبفا استان‌ها انجام شود و با توجه به اینکه کار جهادی است، همکاری همه مردم را می‌طلبد.

وی افزود: بخشی از کار نیز تهیه نقشه و مشخصاتی است که شرکت‌های آب و فاضلاب استان‌ها باید انجام دهند که همکاری خوبی داشته‌اند و اگرچه کمبود منابع مالی همیشه وجود دارد اما اراده‌ها بر این است که پروژه‌ها متوقف نشود تا روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد آب شرب در کشور نداشته باشیم.

سردار زهرایی با اشاره به مجتمع آبرسانی روستای چرمه گفت: برای اجرای این پروژه ۱۲.۵ کیلومتر لوله گذاری و سه منبع بتنی احداث شده است.

وی عنوان کرد: بیش از ۹۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد و ۷۰۰ نفر از اهالی روستاهای چرمه و نوده از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره مند شدند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: ۱۱۰ قرارگاه جهادی شاخص در کشور راه اندازی شده است تا از ظرفیت‌های مردمی بتوان بیشتر استفاده کرد.

وی اظهار کرد: برخی قرارگاه‌های جهادی از جمله قرارگاه جهادی شهرستان فردوس هنوز تجهیز نشده که باید حمایت‌های بیشتری انجام داد.

سردار زهرایی گفت: این قرارگاه‌ها به دنبال انسجام بخشی بین گروه‌های جهادی، آسیب شناسی، تهیه برنامه‌های عملیاتی محرومیت زدایی با نگاه کمک به دولت و استفاده از ظرفیت خیران و مردم‌پایگی برنامه ها هستند تا کار را به سرانجام برسانند.

وی افزود: این قرارگاه‌ها تسری پیدا می‌کند تا زمانی که هیچ منطقه جغرافیایی در ایران اسلامی خالی از کار جهادی نباشد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه همراه مردم هستیم تا اولویت‌هایی که در محلات و حاشیه شهرها تعریف کردیم را پیگیری و برطرف کنیم گفت: یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی در گام دوم انقلاب، بسیج تمامی نیروهای مردمی است که باید به شکل قرارگاهی ظرفیت سازی شود.

وی بیان کرد: اگر براساس بودجه‌ها بخواهیم کار کنیم سال‌ها طول می‌کشد تا محرومیت‌ها از مناطق روستایی، شهری و حاشیه شهرها رفع شود لذا باید با کار، حرکت و گفتمان جهادی، هم افزایی و تجمیع همه ظرفیت‌ها به دنبال تسریع امور باشیم.

سردار زهرایی افزود: فردوس خاستگاه گفتمان جهادی و گفتمان سازی حرکت جهادی است و مقام معظم رهبری در سال ۱۳۴۷ این مقوله را تبیین کردند.

وی با بیان اینکه عاقبت به خیری در مسیر جهادی است گفت: فقط همت و اراده می‌خواهد که همه در کنار هم برای کار جهادی قرار بگیریم.

افتتاح پروژه آسفالت اسلامیه، قرارگاه عملیات جهادی در شهرستان‌های فردوس و سرایان، نیروگاه خورشیدی در روستای دوحصاران و آغاز عملیات اجرایی طرح آبخیز تا جالیز در روستای شوشود شهرستان بیرجند از دیگر برنامه‌های سفر مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور به خراسان جنوبی است.

سایر

پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی و اعلام عزای عمومی در پی درگذشت شهادت‌گونه رئیس‌جمهور و همراهان گرامی ایشان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین سیّدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی،…

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

خادم ملت ایران در مسیر خدمت به شهادت رسید

رئیس جمهور که دیروز به منظور افتتاح دو طرح عمرانی به استان آذربایجان شرقی عزیمت کرده بود، در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز…

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دانش آموزان و معلمان استان، همیار دهیار می‌شوند

به گزارش دبیرخانه شورای عالی جهاد سازندگی، دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان طی فراخوانی از دانش آموزان…

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید