صفحه اصلی > اخبار : هدف گذاری افزایش نرخ باروری به ۲٫۵ در سال ۱۴۰۶ در طرح فتحان

هدف گذاری افزایش نرخ باروری به ۲٫۵ در سال ۱۴۰۶ در طرح فتحان

مسئول کمیته مردمی خانواده و جمعیت دبیرخانه شورای عالی جهاد سازندگی گفت: طرح فتحان توسط این کمیته و با همکاری وزارت کشور برای حل مسائل مربوط به جوانی جمعیت اجرا شده است.

 

 

خانم زهرا بوربور، مسئول کمیته خانواده و جوانی جمعیت شورای عالی جهاد سازندگی با اشاره با نقش این کمیته در سیاستگذاری و تسهیل گری در حوزه جمعیت گفت: کمیته خانواده و جمعیت در شورای عالی جهاد سازندگی  به دستور کار قرار دادن محورهای اجرایی کمیته های مردمی شورا و برگزاری جلسات تخصصی برای بهره مندی از تجارب فعالین مردمی و جهادی در حوزه های مرتبط با چالش های خانواده و جوانی جمعیت می‌پردازد.

وی افزود: در این نشست ها به احصاء مسائل اولویت دار فعالین حوزه جمعیت و حل آنها به وسیله سیاستگذاری و تسهیل گری پرداخته می‌شود و همچنین از دیگر محورهای کمیته، تهیه و تدوین طرح های مرتبط با موضوع خانواده و جوانی جمعیت می‌باشد.

مسئول کمیته خانواده و جمعیت شورای عالی جهادسازندگی گفت: در راستای اهداف مطرح شده در یک اقدام مشترک با وزارت کشور طرح فتحان توسط کمیته طراحی شد.

بوربور با اشاره به جزئیات طرح فتحان تصریح کرد: فتحان دو معنی دارد، یکی فرزندان تحول آفرین ایران و دوم فتح حاکمیت و فتح مردمی سازی. طرح فتحان یک طرح جامع است که هدف کلی آن رسیدن به افزایش نرخ باروری به ۲٫۵ در سال ۱۴۰۶ است.

وی تاکید کرد: از نقاط قوت این طرح این است که اولا بسیج ظرفیت های مردمی و حاکمیتی با یکدیگر و هماهنگ با هم  اتفاق خواهد افتاد و همچنین این طرح یک حرکت منسجم و مبتنی بر یک برنامه ریزی جامع است.

او گفت: همچنین نظام اولویت ها در این طرح باتوجه به محل و منطقه به صورت جزئی احصاء شده است و از طرف دیگر از لحاظ اولویت های موضوعی هم دسته بندی های جزئی انجام شده است. مثلا مسائل در هر منطقه ممکن است متفاوت باشد یا منطقه دیگر و مدل حل مسئله آنها نیز قطعا فرق خواهد کرد.

مسئول کمیته خانواده و جمعیت افزود: در این طرح به صورت نقطه زنی عمل خواهیم کرد و انگاره های غلط را که در این سال ها در رابطه با بحث فرزندآوری و جوانی جمعیت در اذهان مردم ایجاد شده است اصلاح خواهد شد و یک فرهنگ سازی جدیدی را در حوزه افزایش جمعیت ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: تعداد تولدی که لازم است تا در سال ۱۴۰۶ به نرخ باروری ۲٫۵ برسیم با توجه به ظرفیت های هر منطقه طی بررسی های کمیته مشخص شده است و قرار است پله پله و کاملا ملموس و واقعی به نقطه مطلوب برسیم.

 

سایر

پروژه های پیشران منطقه ای

🔻مراسم رونمایی و امضای تفاهمنامه ۱۰ پروژه پیشران منطقه ای با محوریت توسعه مشارکتی زنجیره های ارزش راهبردی پهنه های ۱۰ گانه دبیر خانه شورای…

۸ تیر ۱۴۰۳

آیین نامه حمایت از گروه های مردمی اشتغال آفرین ابلاغ شد

به گزارش دبیرخانه شورای عالی جهاد سازندگی محمدامین میرچی، دبیر کمیته تولید و اشتغال با اشاره به تصویب و ابلاغ آیین نامه حمایت از گروه…

۳ تیر ۱۴۰۳

اصلاح آیین‌نامه تشکل‌های مردم‌نهاد در فرایند تصویب در هیئت دولت با دستور سرپرست ریاست‌جمهوری

مهدی هاشم‌زاده مسئول کمیته حقوقی دبیرخانه شورای‌عالی جهاد سازندگی، امور عشایر و توسعه روستایی گفت: مسئله موانع حقوقی نقش‌آفرینی گروه‌های مردمی و جهادی به‌عنوان یکی…

۲۹ خرداد ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید