صفحه اصلی > اخبار و رویدادها : باید نگاه به حوزه زنان از جنس سرمایه گذاری برای نسل آینده باشد

باید نگاه به حوزه زنان از جنس سرمایه گذاری برای نسل آینده باشد

به گزارش دبیرخانه شورای‌عالی جهاد سازندگی، نشست “هم‌نورد” با عنوان بررسی طرح ها و اقدامات انجام شده جهت تسهیلگری نقش آفرینی مادران در جامعه روز دوشنبه در خانه اندیشه ورزان برگزار شد؛ زینب اختری مشاور وزیر کشور در امور بانوان نیز در این نشست با بیان اینکه نظارت بر حسن اجرای همه قوانین بر عهده این وزارتخانه است، گفت: باید نگاه به حوزه زنان از جنس سرمایه گذاری برای نسل آینده باشد.

وی توضیح داد: مادر در سه سال نخست زندگی کودک یعنی از ابتدای بارداری تا زمانی که فرزند به ۲ سالگی می رسد، دوران مهمی را پشت سر می گذارد که باید نگاه ویژه ای به این دوران داشت.

اختری اظهار داشت: اگر نقش مادر را به‌ عنوان کسی که قرار است فردی را تربیت کند، تعریف کنیم، متوجه اهمیت سرمایه گذاری در این بخش می شویم زیرا در تعاریف بین المللی گفته می شود هر یک دلار سرمایه گذاری در این دوره برای بانوان، ۴۷ دلار برگشت سرمایه برای جامعه به دنبال دارد.

مشاور امور بانوان وزیر کشور اظهار داشت: اگر فرزند در فضای مناسب و حال خوب در کنار مادر تربیت شود و رشد کند، جامعه از این تربیت و آرامش بهره برداری می برد.

اختری با بیان اینکه بعد از چهار هزار ساعت کار تخصصی به این رسیدیم که مسأله اصلی تحریم جایگاه مادری است، گفت: ۷۰ درصد از نقش مادران و خانم‌ها به نقش شریف مادری و در خانه برمی گردد که در این موضوع نیز ضعف هاتیی وجود دارد به طوری که در میدان اجرا به حوزه خانه‌داری و تکریم این جایگاه بها داده نشده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت خود را ملزم به اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می داند، افزود:‌ از طریق ستادهایی که به عنوان ستاد خانواده و جوانی جمعیت در استان‌ها به ریاست استانداران تشکیل شده، اجرای قانون پیگیری می شود.

به گفته وی، مردم نقش پیشرانی خود را دارند و مدل ها و الگوهای موفق زیست بوم خود را پیدا می‌کنند؛ ما هم این الگوهای موفق را شناسایی می کنیم و سعی میکنیم به واسطه شبکه وزارت کشور در ۳۱ استان تکثیر کنیم.

وی با اشاره به وظایف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اظهار داشت: امسال در بازه زمانی عید غدیر تا قربان و دهه وجود ۳۰ هزار زمین در اجرای قانون جوانی جمعیت به خانواده ها اهدا شد.

سایر

هدف گذاری افزایش نرخ باروری به ۲٫۵ در سال ۱۴۰۶ در طرح فتحان

مسئول کمیته مردمی خانواده و جمعیت دبیرخانه شورای عالی جهاد سازندگی گفت: طرح فتحان توسط این کمیته و با همکاری وزارت کشور برای حل مسائل…

۸ تیر ۱۴۰۳

پروژه های پیشران منطقه ای

🔻مراسم رونمایی و امضای تفاهمنامه ۱۰ پروژه پیشران منطقه ای با محوریت توسعه مشارکتی زنجیره های ارزش راهبردی پهنه های ۱۰ گانه دبیر خانه شورای…

۸ تیر ۱۴۰۳

آیین نامه حمایت از گروه های مردمی اشتغال آفرین ابلاغ شد

به گزارش دبیرخانه شورای عالی جهاد سازندگی محمدامین میرچی، دبیر کمیته تولید و اشتغال با اشاره به تصویب و ابلاغ آیین نامه حمایت از گروه…

۳ تیر ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید