صفحه اصلی > اخبار : آبادیران؛ راهکار دانش‌بنیان‌ها در توسعه مناطق محروم

آبادیران؛ راهکار دانش‌بنیان‌ها در توسعه مناطق محروم

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، آبادیران را کانون تجمیع افکار و اندیشه نخبگان و فعالان اکوسیستم فناوری و نوآوری در توسعه مناطق محروم کم برخوردار سراسر کشور عنوان کرد.

به گزارش دبیرخانه شورای عالی جهاد سازندگی، مسعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص نمایشگاه ” آبادیران”، گفت: این نمایشگاه به منظور اتصال ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان خلاق به مسئله آبادانی ایران با هدف ارائه راهکار حل مسائل برگزار شد.
حسنلو تصریح کرد: تمرکز اصلی نمایشگاه “آبادیران” بر «رفع چالش های مناطق محروم و روستایی»، «ایجاد اشتغال پایدار» و «توسعه زنجیره ارزش ظرفیت‌های بومی مناطق کمتر برخوردار» با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور و سایر ارکان زیست بوم نوآوری و فناوری است.
وی در تشریح مهمترین ابعاد صنایع خلاق و فناوری‌های نرم این نمایشگاه، افزود: مسئله محرومیت برای حل شدن به زیرساخت شناختی و آموزشی نیاز دارد که طبیعتاُ این مهم با سر ریز امکانات و تجهیزات میسر نمی‌شود؛ صنایع خلاق با ارتقاء سطح خودباوری و توسعه مهارت های فردی این وظیفه را انجام می دهند.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: اشتغال و توانمندسازی به واسطه ریشه‌های فرهنگی مزیت‌های بیشتری نسبت به اشتغال در بخش صنعت دارد.
وی در همین رابطه افزود: لازمه محرومیت زدایی و پیشرفت، ایجاد ظرفیت اجتماعی و هویتی منطقه با حوزه های فناورانه است؛ در این راستا باید ابتدا شناخت ایجاد شود و پس از کشف ظرفیت‌ها، زمینه های متناسب با فناوری های اجتماعی ایجاد کنیم.
حسنلو در پایان عنوان کرد: امسال ۳۰۰ شرکت در کنار ۴۵ نهاد حاکمیتی در این نمایشگاه حضور داشتند که از این تعداد ۴۰ شرکت در حوزه فناوری نرم و آموزشی فعالیت می‌کردند.

سایر

هدف گذاری افزایش نرخ باروری به ۲٫۵ در سال ۱۴۰۶ در طرح فتحان

مسئول کمیته مردمی خانواده و جمعیت دبیرخانه شورای عالی جهاد سازندگی گفت: طرح فتحان توسط این کمیته و با همکاری وزارت کشور برای حل مسائل…

۸ تیر ۱۴۰۳

پروژه های پیشران منطقه ای

🔻مراسم رونمایی و امضای تفاهمنامه ۱۰ پروژه پیشران منطقه ای با محوریت توسعه مشارکتی زنجیره های ارزش راهبردی پهنه های ۱۰ گانه دبیر خانه شورای…

۸ تیر ۱۴۰۳

آیین نامه حمایت از گروه های مردمی اشتغال آفرین ابلاغ شد

به گزارش دبیرخانه شورای عالی جهاد سازندگی محمدامین میرچی، دبیر کمیته تولید و اشتغال با اشاره به تصویب و ابلاغ آیین نامه حمایت از گروه…

۳ تیر ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید