صفحه اصلی > کمیته امداد امام خمینی : برنامه‌ریزی برای خانه‌دار شدن همه مددجویان روستایی تا پایان سال

برنامه‌ریزی برای خانه‌دار شدن همه مددجویان روستایی تا پایان سال

رئیس کمیته امداد گفت: برنامه ریزی شده که تا پایان سال ۱۴۰۲ مددجوی روستایی بدون مسکن نداشته باشیم.

به گزارش دبیرخانه شورای عالی جهاد سازندگی به نقل از خبرگزاری مهر، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد درباره تامین مسکن مددجویان اظهار کرد: موضوع تامین مسکن مددجویان از برنامه‌های مهم کمیته امداد است و رهبری کتبا از کمیته امداد خواسته‌اند در جهت توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای تهی دستان همراه با رعایت تکریم در صدر برنامه‌ها باشد که مسکن نیز یکی از ابعاد مهم توانمندسازی است.

وی افزود: ما با استفاده از تجربه بیش از ۴۰ ساله کمیته امداد برای توانمندسازی ۳ رکن اساسی را شامل، اشتغال، مسکن و خودباوری و خود اتکایی تعریف کردیم. لذا در بسته‌های حمایتی موضوع مسکن اهمیت دارد و گران‌ترین بسته حمایتی نیز محسوب می‌شود.

بختیاری گفت: اتفاقات مبارکی در سنوات گذشته رخ داده و از مأموریت‌های اصلی ما موضوع مسکن است. بر اساس تفاهم نامه با سپاه قرار شد ۱۰ هزار مسکن برای مددجویان تأمین شود که به دلیل نوسانات ارزی این تعداد به ۶۵۰۰ واحد رسید و طی سال‌های ۹۹، ۱۴۰۰ و شش ماهه ۱۴۰۱ تحویل مددجویان کمیته امداد شد.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: همچنین برای تامین ۱۰ هزار واحد دیگر هم توافقی با بنیاد مستضعفان صورت گرفت که ۹ هزار واحد تا شهریور امسال تحویل مددجویان می‌شود.

وی بیان داشت: البته ابلاغ کرده‌ایم هر خانه‌ای که آماده می‌شود بلافاصله در اختیار مددجویان قرار گیرد و زمانی بعد به صورتی رسمی در مناسبتی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

بختیاری گفت: تأمین ۴۰ هزار واحد مسکونی هم طی توافق با سازمان بسیج سازندگی در دستور داشتیم که طی برنامه‌های صورت گرفته طی دو سال و تا پایان امسال باید به اتمام برسد.

وی اعلام کرد: ۱۴ اسفند سال قبل با حضور رئیس جمهور بیش از ۲۶ هزار واحد مورد بهره‌برداری قرار گرفت و آنجا قول دادیم تا پایان ۱۴۰۲ در استان‌های سراسر کشور مددجوی بدون مسکن نداشته باشیم و اکنون هم پای وعده خود ایستاده‌ایم. البته اتفاقاتی افتاد و مقداری دست ما را حوزه اعتبارات بست.

سایر

برنامه هدفمند کمیته امداد برای توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم کشور

به گزارش دبیرخانه شورای عالی جهاد سازندگی، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در مراسم تقدیر از ۵۰۰ دانش‌آموز مستعد و…

۱۶ آبان ۱۴۰۲

اهدای ۱۵۰ هزار بسته کمک تحصیلی به دانش‌آموزان مناطق محروم

به گزارش دبیرخانه شورای عالی جهاد سازندگی، تفاهم‌نامه سه‌جانبه همکاری میان کمیته امداد شرکت ملی نفت ایران و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست…

۲۴ مهر ۱۴۰۲

توزیع سالانه ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای محرومیت‌زدایی در کشور

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی جهاد سازندگی، امیرحسین مدنی دبیر شورای عالی جهاد سازندگی و معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری،…

۲۴ مهر ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید