صفحه اصلی > کمیته امداد امام خمینی و وزارت جهاد کشاورزی : انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک بین سازمان امور عشایر ایران و کمیته امداد

انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک بین سازمان امور عشایر ایران و کمیته امداد

سازمان امور عشایر ایران و کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور توسعه خدمات‌رسانی و رفع نیازها و مشکلات جامعه عشایری تفاهمنامه همکاری مشترک منعقد کردند.

به گزارش دبیرخانه شورای عالی جهاد سازندگی، عباس پاپی‌زاده رئیس سازمان امور عشایر ایران و مرتضی بختیاری رئیس کمیتۀ امداد امام خمینی (ره) تفاهمنامه همکاری مشترک به منظور استفاده و بهره‌گیری حداکثری از توان و ظرفیت دو نهاد و هم‌افزایی و تعامل سازنده برای رفع نیازها و کاهش مشکلات جامعه عشایری امضا کردند.

هدف از انعقاد این تفاهمنامه که در محل کمیته امداد منعقد شد، برقراری عدالت اجتماعی، بهبود و ارتقای شاخص توسعه انسانی و افزایش میزان برخورداری عشایر نیازمند از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان شده است.

براساس این تفاهم‌نامه، کمیته امداد متعهد شده برنامه عملیاتی «طرح ویژه ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به جامعه عشایری» را تهیه و خانوارهای عشایری نیازمند را تحت پوشش قرار دهد. همچنین این کمیته بسته ویژه اشتغالزایی برای عشایر نیازمند را با همکاری سازمان امور عشایر تدوین کرده تا حضور عشایر نیازمند در نمایشگاه‌های فصلی فروش محصولات و تولیدات مددجویی را فراهم کند.

پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند عشایری، پرداخت کمک هزینه‌ درمان و خرید جهیزیه و مسکن به عشایر نیازمند و حمایت ویژه از استعدادهای برتر و نخبگان نیازمند عشایری از دیگر تعهدات کمیته امداد در این تفاهمنامه است.

سازمان امور عشایر ایران نیز متعهد شده است آمار و اطلاعات جامعه عشایری کشور را با تعیین نقاط پراکنش جغرافیایی عشایری و افراد واجد شرایط بومی در مناطق عشایری (مددجو) را شناسایی و به کمیته امداد معرفی کند و در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های تدوینی و ابلاغی از سوی کمیته امداد با همکاری واحدهای استانی در شناسایی، استعدادیابی و معرفی افراد و دانش‌آموزان مستعد و نخبه عشایری با کمیته همکاری لازم را انجام دهد.

سایر

رزمایش بزرگ جهاد خدمت رسانی بسیج وزارت جهاد کشاورزی در هفته بسیج

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج وزارت جهاد کشاورزی، مهرداد پاکار مشاور وزیر و فرمانده بسیج وزارت جهاد کشاورزی روز دوشنبه در نشست خبری این…

۲۲ آبان ۱۴۰۲

برنامه هدفمند کمیته امداد برای توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم کشور

به گزارش دبیرخانه شورای عالی جهاد سازندگی، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در مراسم تقدیر از ۵۰۰ دانش‌آموز مستعد و…

۱۶ آبان ۱۴۰۲

اهدای ۱۵۰ هزار بسته کمک تحصیلی به دانش‌آموزان مناطق محروم

به گزارش دبیرخانه شورای عالی جهاد سازندگی، تفاهم‌نامه سه‌جانبه همکاری میان کمیته امداد شرکت ملی نفت ایران و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست…

۲۴ مهر ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید