صفحه اصلی > اخبار و سازمان بسیج سازندگی : ۱۲۳ هزار شغل توسط بسیج سازندگی در سال قبل ایجاد شد

۱۲۳ هزار شغل توسط بسیج سازندگی در سال قبل ایجاد شد

مسئول بسیج سازندگی از ایجاد ۱۲۳ هزار فرصت شغلی در سال قبل خبرداد.

به گزارش دبیرخانه شورای عالی جهاد سازندگی، سردار محمد زهرایی مسئول بسیج سازندگی در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج سازندگی، گفت: بسیج گسترده ترین شبکه مردمی و مولود انقلاب اسلامی است.

وی بیان داشت: ۱۲ هزار مسکن برای مددجویان احداث و ۱۶۳۸ پروژه آب شرب روستایی در سال جاری اجرا می‌شود.

به گفته سردار زهرایی، امسال ۱۰ دهکده اقتصاد مقاومتی در کشور راه اندازی می‌شود. همچنین ۵۰۰۰ فرصت شغلی در شرکت‌های دانش بنیان و ۱۴ هزار شغل در بخش تولید گوشت قرمز و ۱۳ هزار سغل در الگوهای مردمی ایجاد شده است.

سردار زهرایی با بیان اینکه طبق سامانه رصد وزارت کار ۹۱ درصد اشتغال بسیج سازندگی صحت سنجی شده و بر این اساس ۷۰ هزار شغل جدید ثبت شده و بقیه از نوع تثبیت شغل موجود بوده است.

وی اعلام کرد: در فرصت باقیمانده از مجلس تقاضا داریم، قانون بسیج سازندگی را تصویب کنند و از جمله جهادگران که در حین خدمت بی منت به مردم شهید می‌شوند، باید به عنوان شهید خدمت شناخته شوند با این شرط که این افراد هم در گروه جهادی باشند و هم گروه آنها ثبت شده باشد و در سامانه اطلس ثبت شده باشد.

سردار زهرایی گفت: در حال حاضر ۶۰ نفر شهید خدمت از گروه‌های جهادی داریم که طی سال‌های گذشته حین خدمت رسانی به مردم به درجه شهادت رسیده‌اند، ولی هنوز شهید محسوب نشده اند.

وی خواسته دیگر از نمایندگان مجلس را حل شدن مشکل درمان گروه‌های جهادی عنوان کرد.

به گفته زهرایی، بسیج نه از انقلاب اسلامی و نه از مردم جدا نمی‌شود و همیشه همراه انقلاب و در خدمت مردم است.

مسئول بسیج سازندگی تصریح کرد: ۳۰ هزار صندوق قرض‌الحسنه مردمی در کشور با ۱.۴ میلیون نفر عضو شکل گرفته‌اند که با اعطای تسهیلات ارزان به اعضای خود به ایجاد و تثبیت فرصت‌های شغلی کمک شایانی می‌کند. سال گذشته ۱۸۰۰ صندوق جدید و ۵۱۷ شرکت شرکت تعاونی جدید شکل گرفت.

وی همچنین گفت: ۲۷ هزار فرصت شغلی در واحدهای تولیدی با اجرای طرح رفع مشکل و از محل احیای کارگاهها،‌ ایجاد و تثبیت شد.

سردار زهرایی ، یکی از مأموریت‌های بسیج داوخدمت رسانی به مردم بدون انتفاع است. همه کسانی که دغدغه انقلاب و مردم را داشته باشد ، بسیجی است، چه کارت بسیج داشته یا نداشته باشد.

وی گفت: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی جدید شکل گرفت و از ۴۲دهزاز گروه به ۵۱ هزار گروه جهادی رسید. البته ۶۲ هزار گروه جهادی در کشور هست ، اما آنچه در سامانه اطلس بسیج هست، ۵۱ گروه جهادی شناسنامه دار داریم.

به گفته سردار زهرایی، در قیر تهاتر ۷۰۰ پروژه با حجم ۱۷۰۰ کیلومتر جاده بین مزارع احداث کردیم.

به گفته زهرایی ، در زمینه احداث منزل مسکونی برای ایتام ۱۱هزار واحد مسکونی سال قبل ایجاد شد و ۳۳ هزار واحد میکن مددجویان هم با کمک‌ کمیته امداد امام خمینی احداث شد.

سردار زهرایی همچنین گفت : ۴ میلیون بسته معیشتی با کمک خيران و مردم نیکو کار با کمک گروههای جهادی بین نیازمندان توزیع شد.

همچنین ۳۴ هزار فقره جهیزیه توسط خيران تهیه و با کمک گروههای جهادی بین محرومان توزیع شد.

با بروز سیل در جنوب و شرق کشور، گروههای جهادی جز اولین نفرات حاضر در خدمت مردم بودند و جز آخربن گروههایی هستند که از منطقه خارج می شوند.

مسئول بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: سال گذشته تعهد اشتغال ۱۳۰ هزار شغل ایجاد شد که طبق سامانه رصد وزارت کار ۹۱ درصد اشتغال صحت سنجی شده است.

سردار زهرایی با بیان این که بسیج حلقه میانی است گفت: یکی از وظایف بسیج امید آفرینی برای مردم است.

به گفته وی دشمن در فتنه زن، زندگی، آزادی در بازه زمانی محدود ۵۰ هزار دروغ القا کرد، ولی بسیج هدف امید آفرینی برای مردم را در دستور دارد.

د داین مراسم رونمایی از اندیشکده تجلی، تجلی اندیشه های گروه‌های جهادی توسط سردار زهرایی انجام شد.

سایر

پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی و اعلام عزای عمومی در پی درگذشت شهادت‌گونه رئیس‌جمهور و همراهان گرامی ایشان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین سیّدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی،…

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

خادم ملت ایران در مسیر خدمت به شهادت رسید

رئیس جمهور که دیروز به منظور افتتاح دو طرح عمرانی به استان آذربایجان شرقی عزیمت کرده بود، در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز…

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دانش آموزان و معلمان استان، همیار دهیار می‌شوند

به گزارش دبیرخانه شورای عالی جهاد سازندگی، دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان طی فراخوانی از دانش آموزان…

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدگاهتان را بنویسید