صفحه اصلی > دیدگاه‌ها : راهکارهای یک مرد جهادی برای احیای جهاد سازندگی

راهکارهای یک مرد جهادی برای احیای جهاد سازندگی

حاج حسین یکتا از فعالان جهادی کشورمان، مهمان برنامه شنبه شب جهان آرا بود و درباره جهاد سازندگی و راهکارهای احیای آن با امیرحسین ثابتی به گفت‌وگو نشست.

حاج حسین یکتا از فعالان جهادی کشورمان، مهمان برنامه شنبه شب جهان آرا بود و درباره جهاد سازندگی و راهکارهای احیای آن با امیرحسین ثابتی به گفت‌وگو نشست.
او در ابتدای این برنامه با اشاره به اینکه کار جهادی که برای خدا باشد تاثیرگذار است اظهار کرد: کار جهادی که برای خدا شروع شود و برای خدا، توقف در آن نیاید، تاثیرگذار هم خواهد بود، همان جهادی که طهرانی مقدم‌ها کردند و فناوری موشکی را بومی کردند.

یکتا افزود: خیلی از جوانان با همین کارهای جهادی، متحول شده‌اند و عشق خدمت پیدا می‌کنند و نقطه شروعش هم رفتن هجرت و رفتن به مناطق محروم است.

این فعال جهادی با اشاره به اینکه پایه‌ای همه کارهای جهادی در شرایط امروز، جهاد تبیین است و برکت آن به خودسازی و جهاد با نفس خاطرنشان کرد: حواسی که خودش پرت باشد، نمی‌تواند حواس‌ها را جمع کند!

به گفته او، فقط ۹ میلیون نفر دانش‌آموز متوسط اول و دوم داریم که می‌توان هزاران کار جهادی و تربیتی برای آنها انجام داد چه اینکه دشمنان ما برای بچه‌های پیش دبستانی و ابتدایی برنامه ریخته‌اند.

حاج حسین یکتا با اشاره به کمرنگ شدن دروس پرورشی در مدارس عنوان کرد: معاونت پرورشی را حذف کردند و اولویت را فقط دادند به درس و کنکور، بعد هم کرونا آمد و همان هم تعطیل شد!

وی افزود: امروز نیاز به کار پرورشی و تربیتی داریم زیرا کار برای انجام دادن زیاد است، بدون کار مردمی و قول و قرار جمعی، نمی‌توانیم کار جهادی کنیم، نمی‌توانیم اسراف را محدود کنیم و فرهنگ عفاف و حجاب را نهادینه کنیم.

یکتا با تاکید بر اینکه امروز هر کس در هر حوزه‌ای که بخواهد می‌تواند کار جهادی انجام دهد گفت: ما به دنبال جهاد گام دوم هستیم.

به عقیده او، غیر از کار جهادی، نمی‌توان همه مردم را درگیر کرد چون وقتی کار جهادی است، خالصانه و آرمانی است بدون توجه به آرم و لوگوی فلان نهاد و فلان گروه

 

مأموریت بزرگ رهبری برای نوجوانان از نظر حاج حسین یکتا

یکتا تصریح کرد: امروز مأموریت بزرگی از طرف حضرت آقا برای نوجوانان صادر شده، ایشان حرف از افول قطعی آمریکا و اضمحلال حتمی اسرائیل سخن گفته‌اند.

او با بیان اینکه تفکر جهادی می‌تواند پیشقراول این جریان عظیم و سازنده باشد افزود: برای احیای جهاد سازندگی ابتدا باید پیشکسوتان این عرصه را به میدان آورد و آن روحیه و آن فضا را به کمک آنها در رسانه تبیین کرد.

یکتا خاطرنشان کرد: ۱۳۰ هزار گروه جهادی ثبت شده در بسیج اقشار مختلف داریم که ظرفیت مهمی برای این کار به شمار می‌روند، در کنار اینها مجموعه‌های مردم‌نهاد مختلفی هم داریم که کار اجتماعی، خدماتی و جهادی انجام می‌دهند؛ مجموعه‌های فرهنگی، کانون‌های قرآنی و مذهبی و هیئت‌ها هم ظرفیت دیگری برای این مسئله به شمار می‌روند.

 

وضعیت شورای عالی جهاد به کجا رسیده است؟

این فعال جهادی با بیان اینکه شورای عالی جهاد، باید همرسان و تکمیل‌کننده مجموعه‌ها و گروه‌های جهادی باشد تصریح کرد: شورای عالی جهاد در دل دولت است بنابراین به دنبال طراحی مجموعه‌ای در خارج از مجموعه به نام «جهاد و پیشرفت» هستیم تا فارغ از دولت‌ها حلقه واسطی برای حرکت جریان‌های جهادی باشد.

به گفته او، اگر امروز آتش دشمن علیه ما سنگین است، به خاطر این است که در شب‌های قدر انقلاب هستیم و در نقطه رسیدن به قله‌ایم؛ از همه گردنه‌های تحریم و فشار اقتصادی عبور خواهیم کرد، در نقطه‌ای هستیم که دشمن دارد نابود می‌شود و نشانه‌های سیاسی و اقتصادی آن آشکار شده است.

 

برچسب ها :