صفحه اصلی > مصوبات دبیرخانه : مصوبه معاون اول رئیس‌جمهور در تاریخ ۱۴۰۱/۴/۲۲ با هدف حمایت از حرکت‌های جهادی

مصوبه معاون اول رئیس‌جمهور در تاریخ ۱۴۰۱/۴/۲۲ با هدف حمایت از حرکت‌های جهادی

باسمه تعالی
بخشنامه به کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها و استانداری ها

با عنایت به گسترش فعالیت گروه‌های جهادی و عزیمت جوانان و اقشار مختلف جامعه جهت خدمت رسانی در اقصی نقاط روستایی و دور افتاده کشور و لزوم برنامه ریزی، ساماندهی حرکت‌های جهادی و ترویج روحیه جهادی و همچنین نیاز به حمایت کلیه بخش‌های دولت از این حرکت‌ها، مقتضی است دستگاه‌های اجرایی ( ملی و استانی ) نسبت به حمایت‌های لازم و انجام موارد زیر اقدام نمایند؛

تشکیل جلسه ستاد حمایت و پشتیبانی از حرکت‌های جهادی تابستان در سطح استان به ریاست استاندار و با حضور روسای دستگاه‌های ذیربط استان، بسیج سازندگی، بسیج دانشجویی و نمایندگانی از گروه های جهادی و مردمی و ارسال مصوبات جلسه تا مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۳ به دبیرخانه شورای عالی جهاد سازندگی، امور عشایر و توسعه روستایی.

تشکیل ستاد حمایت از حرکت‌های جهادی در سطح وزارتخانه ها با مشارکت و حضور بسیج سازندگی، بسیج دانشجویی و نمایندگانی از گروه‌های جهادی و مردمی به ریاست وزیر و دبیری نماینده شورای عالی جهاد سازندگی، امور عشایر و توسعه روستایی.

پشتیبانی از گروه های جهادی و تامین تجهیزات مورد نیاز در اردوهای جهادی.

عرصه یابی، نیازسنجی و شناسایی مناطق و پروژه های دارای اولویت و به تبع آن هدایت و سوق دادن گروه های جهادی به فعالیت‌ها و مناطق دارای اولویت.

انجام هماهنگی های لازم جهت واگذاری مستقیم پروژه های خرد و عام المنفعه به گروه های جهادی

پیش بینی و آماده سازی بخشی از امکانات و اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان جهت حمایت از فعالیت‌های گروه های جهادی.

انجام برنامه ریزی لازم به منظور همراهی و مشارکت مسئولین سازمان‌ها و مدیران کل در اردوهای جهادی و سرکشی و حضور مسئولین استان به عنوان میزبان در جمع صمیمی و معنوی این مهمانان جهت قدرشناسی و ایجاد دلگرمی.

کمک به تهیه ویژه برنامه‌های موثر و خلاقانه در صداوسیما و خبرگزاری‌ها با موضوع دعوت به حضور مخاطبین در اردوهای جهادی و همچنین نشان دادن اقدامات و فعالیت‌های اثربخش جهادگران.

لازم است اقدامات فوق به صورت فصلی تکرار شود و گزارش فعالیت‌های صورت گرفته در پایان هر فصل به دبیرخانه شورای عالی جهاد سازندگی، امور عشایر و توسعه روستایی ارسال گردد.

سایر

چرخش های راهبردی

نظام اقتصادی روستا، عشایر و محرومیت زدایی الف) چرخش راهبردی اول: از عدم تناسب سهم منابع و اعتبارات مدیریت بودجه های سنواتی که منجر به…

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

مصوبات نخستین جلسه شورای عالی جهاد سازندگی، امور عشایر و توسعه روستایی

۱- سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور موظف است ظرف مدت سه ماه با تعیین سهم روستا…

۱۹ شهریور ۱۴۰۲

مصوبه تشکیل شورای عالی جهاد سازندگی، امور عشایر و توسعه روستایی (تصویب‌نامه شماره ۶۳۷۳۰ مورخ ۱۶/۱۱/۱۴۰۰ شورای عالی اداری)

شورای عالی اداری در یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه مورخ ۱۶/۹/۱۴۰۰، به استناد بند (۷) ماده ۱۱۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، به منظور تحقق منویات…

۱۶ بهمن ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید